Compania care a simbolizat pentru mulţi ani dinamismul şi competitivitatea economiei Finlandei a fost nevoită să-şi vandă divizia care i-a adus faima internaţională pentru a evita insolvenţa.
Un articol recent de la Bloomberg arăta că „finlandezii jelesc pierderea simbolului Nokia”. Ministrul economiei, Jan Vapaavuori, a declarat pentru Bloomberg că „cel mai mare impact este la nivel emoţional, deoarece reprezintă sfarşitul unei ere din istoria economică a Finlandei”.
Dar este doar Nokia sau cetăţenii statului nordic simt că vantul schimbării va avea o putere mult mai mare?
Conform datelor din presa internaţională, Nokia a cunoscut o creştere fulminantă in anii „90 şi a atins varful in 2000, cand genera 4% din PIB-ul Finlandei. Compania s-a redefinit de nenumărate ori in istoria sa de aproape 150 de ani, după ce a plecat de la prelucrarea lemnului şi fabricarea hartiei. Nokia a fost creditată inclusiv cu scoaterea Finlandei din recesiunea de la inceputul anilor „90, care a avut loc pe fondul prăbuşirii dramatice a pieţei imobiliare.
La fel s-a redefinit şi Finlanda in ultimul secol, iar rezultatul a fost un stat al bunăstării generale, care a intrat in Uniunea Europeană in 1995 şi in zona euro in 1999.
Finlanda nu poate trece peste criza economica daca ramane in zona euro