Finlanda nu poate trece peste criza economica daca ramane in zona euro

0
1720


Compania care a simbolizat pentru mulţi ani dinamismul şi competitivitatea economiei Finlandei a fost nevoită să-şi vandă divizia care i-a adus faima internaţională pentru a evita insolvenţa.

Un articol recent de la Bloomberg arăta că „finlandezii jelesc pierderea simbolului Nokia”. Ministrul economiei, Jan Vapaavuori, a declarat pentru Bloomberg că „cel mai mare impact este la nivel emoţional, deoarece reprezintă sfarşitul unei ere din istoria economică a Finlandei”.

Dar este doar Nokia sau cetăţenii statului nordic simt că vantul schimbării va avea o putere mult mai mare?

Conform datelor din presa internaţională, Nokia a cunoscut o creştere fulminantă in anii „90 şi a atins varful in 2000, cand genera 4% din PIB-ul Finlandei. Compania s-a redefinit de nenumărate ori in istoria sa de aproape 150 de ani, după ce a plecat de la prelucrarea lemnului şi fabricarea hartiei. Nokia a fost creditată inclusiv cu scoaterea Finlandei din recesiunea de la inceputul anilor „90, care a avut loc pe fondul prăbuşirii dramatice a pieţei imobiliare.

La fel s-a redefinit şi Finlanda in ultimul secol, iar rezultatul a fost un stat al bunăstării generale, care a intrat in Uniunea Europeană in 1995 şi in zona euro in 1999.

Finlanda nu poate trece peste criza economica daca ramane in zona euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.