Compania finlandeză Fiskars, producător de articole pentru casă, grădină şi activităţi outdoor, estimează pentru acest an o creştere a afacerilor cu 12%, la 742,5 milioane euro, faţă de afacerile de anul trecut, de 663 milioane euro, au anunţat joi reprezentanţi ai companiei.
„Această creştere se datorează mai multor motive, intai faptului că, in acest an, am lansat foarte multe produse. Apoi, am investit foarte mult in campanii de marketing, de promovare a serviciilor noastre. in plus, credem că, pe fondul crizei, oamenii au redus bugetul pentru vacanţe, de exemplu, şi au investit mai mult in propriul cămin, in grădină”, a declarat directorul de export al Fiskars, Taija Felt, intr-o conferinţă la Bucureşti.
Reprezentanţii companiei spun că 33% din cifra de afaceri vine din vanzările din America, iar, la produse, cea mai mare pondere in afaceri o reprezintă vanzările de cuţite şi foarfece.
„Considerăm Romania o piaţă cu mare potenţial, pentru că toţi retailerii de bricolaj internaţionali şi magazinele de Do-It-Yourself sunt aici (Bricostore, BauMax, Obi, Hornbach, Mr. Bricolage, Dedeman), dar şi reţele de magazine tip cash& carry, hypermarketuri şi lanţuri de supermarketuri (Metro, Carrefour, Cora, Mega Image). in Romania, cea mai mare pondere in vanzări o au articolele pentru grădină (71%), apoi cele pentru menaj (29%)”, au afirmat reprezentanţii Fiskars.
Altfel, Fiskars urmează să aloce in 2011 circa 50.000 euro pentru investiţii in Romania, in special in campanii de promovare şi publicitate.
Compania este prezentă pe piaţa din Romania de peste 10 ani şi distribuie uneltele de grădină şi articole de uz casnic.
Fiskars are peste 360 de ani de experienţă şi este originară dintr-un mic sat din sudul Finlandei. Fondată in 1649 şi listată la bursa NASDAQ OMX Helsinki, Fiskars este cea mai veche companie din Finlanda. Fiskars are in jur de 3.600 de angajaţi in 20 de ţări. Grupul deţine brandurile Fiskars®, Iittala®, Gerber®, Silva® şi Buster®.